till det som är vackert

måste berätta om en film jag kollade på precis. en av de bästa filmerna jag någonsin sett, ville inte att den skulle ta slut. filmen heter till det som är vackert


Till det som är vackert är ett modernt drama om en ung kvinnas samtidsuppror och kamp mot en omvärld där gamla traditioner fortfarande styr.

Katarina är 20 år gammal. Med ett trassligt förflutet i en trist förort känns hennes liv utstakat - tills hon hittar musiken. I Göteborgs konserthus förändras allt, då konserten med Mozarts Requiem skakar om och öppnar en ny vacker värld. Hon känner att hon måste förändra sitt liv och komma långt bort från den fula verkligheten.

Vägen dit är svår. Den kantas av lögner, svek och en farlig förbindelse med den gifte dirigenten Adam, men för en ny identitet är Katarina villig att göra allt.

så här står det om handligen om man söker efter filmen på internet. jag var till en början skeptisk och tyckte att det inte verkade som en film för mig med tanke på att den verkade handla så mycket om musik och mozart osv. men det är en av dom bästa filmerna jag sett så jag hoppas att ni också tittar på den!

filmen har premiär imorgon på filmkedjan, hyr den!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0